MNE | ENG

Kontakt telefon

+382 20 482 423

Mail adresa

psc@mek.gov.me
Datum poslednjeg ažuriranja:

Promet medicinskih sredstava na malo


-- TRGOVINA --

  • Promet na malo medicinskih sredstava obuhvata nabavku, skladištenje, transport i izdavanje odnosno prodaju korisniku. Određene vrste medicinskih sredstava mogu da se prodaju i na drugim zatvorenim prodajnim mjestima u kojima se obavlja promet na malo, u skladu sa propisima kojima se uređuje trgovina.
  • Promet medicinskih sredstava na malo obavlja apoteka, veterinarska apoteka i specijalizovani maloprodajni objekat. Institut je nadležan za izdavanje rješenja o registraciji Specijalizovanog maloprodajnog objekta.

Uslovi za licencu

  • Specijalizovani maloprodajni objekat koji obavlja promet medicinskih sredstava na malo dužan je da ima lice odgovorno za nabavku, prijem, skladištenje, čuvanje, prodaju i izdavanje medicinskih sredstava (odgovorno lice), kao i drugi odgovarajući kadar u zavisnosti od stepena rizika za korisnika prema kojem se dijele medicinska sredstva i obima prometa na malo, sa najmanje srednjim nivoom obrazovanja odgovarajuće struke.
  • Odgovorno lice treba da ima odgovarajuće kvalifikacije i to:
  • za medicinska sredstva klase I i IIa - najmanje srednji nivo obrazovanja u odgovarajućoj oblasti, u zavisnosti od namjene medicinskog sredstva i najmanje tri godine radnog iskustva u struci;
  • za medicinska sredstva klase I i IIa koja se svrstavaju u kategoriju medicinske opreme - visoki nivo obrazovanja na medicinskom, stomatološkom, farmaceutskom, veterinarskom, tehnološkom, elektrotehničkom, mašinskom ili drugom odgovarajućem fakultetu i najmanje jednu godinu radnog iskustva u struci;
  • za medicinska sredstva klase IIb i III, in vitro dijagnostička medicinska sredstva i aktivna implantabilna medicinska sredstva - visoki nivo obrazovanja na medicinskom, stomatološkom, farmaceutskom, veterinarskom, tehnološkom, elektrotehničkom, mašinskom ili drugom odgovarajućem fakultetu, u zavisnosti od klase i kategorije medicinskog sredstva i najmanje jednu godinu radnog iskustva u struci.
  • za određene vrste medicinskih sredstava klase IIb odgovorno lice može da ima završen srednji nivo obrazovanja, ako je Institut za ljekove i medicinska sredstva odredio da se promet na malo tog medicinskog sredstva može vršiti i na drugim mjestima, u skladu sa zakonom.
  • Specijalizovani maloprodajni objekat treba da posjeduje odgovarajući prostor za prijem, skladištenje, čuvanje, prodaju i izdavanje medicinskih sredstava, karantin za skladištenje medicinskih sredstva sa defektom ili medicinskih sredstava koja su povučena iz prometa, sanitarne prostorije i garderobu. Prostor za prijem, skladištenje, čuvanje, prodaju i izdavanje medicinskih sredstava, karantin za skladištenje medicinskih sredstva sa defektom ili medicinskih sredstava koja su povučena iz prometa treba da bude prilagođen vrsti, odnosno klasi i kategoriji medicinskih sredstava koji se stavljaju u promet, kao i obimu prometa i ne može biti manji od 10 m2.
  • Specijalizovani maloprodajni objekat u kojem se obavlja priprema medicinskih sredstava za upotrebu, treba da ima poseban prostor za tu namjenu, koji ne može biti manji od 4 m2.
  • Prostor specijalizovanog maloprodajnog objekta treba da je izgrađen od čvrstog materijala, da građevinsko-tehnički i veličinom odgovara predviđenoj namjeni, da su zidovi, podovi i plafoni ravnih i glatkih površina izrađeni od materijala koji nije podložan pucanju i osipanju, da se mogu brzo i lako čistiti ili prati, kao i dezinfikovati, da ima odgovarajuću osvijetljenost, temperaturu, vlažnost vazduha i ventilaciju bez štetnog direktnog ili indirektnog uticaja na propisan i bezbjedan prijem, smještaj i čuvanje medicinskih sredstava, da rasporedom opreme i uređaja zadovoljava potrebe nesmetanog obavljanja operativnih aktivnosti, bez rizika i mogućnosti zamjene ili miješanja različitih proizvoda. Prostorije treba da budu funkcionalno povezane tako da je obezbijeđen nesmetan tok rada i sigurno smještanje i čuvanje i prodaja i izdavanje medicinskih sredstava. Prostor za prijem, prodaju i izdavanjemedicinskih sredstava treba da bude zaštićen od atmosferskih prilika.
  • Prostor treba da se redovno čisti, dezinfikuje i kontroliše zavisno od njegove namjene i da se na vidnom mjestu istaknu oznake zabrane pušenja, uzimanja hrane i pića, kao i druge zabrane koje mogu da utiču na higijenske uslove, kao i da se vidno istakne ime i prezime odgovornog lica i njegove kontakt podatke (broj telefona i e-mail adresa).
  • Specijalizovani maloprodajni objekat može da bude smješten i u okviru drugog zatvorenog prodajnog objekta i u tom slučaju mora biti fizički odvojen od drugih prostora tako da prodaja drugih proizvoda ili pružanje usluga ne može da utiče na obavljanje prometa na malo medicinskih sredstava
  • Specijalizovani maloprodajni objekat treba da ima odgovarajuću opremu, i to:
  • za smještaj i čuvanje medicinskih sredstava, u skladu sa uslovima čuvanja određenim od strane proizvođača;
  • za prodaju i izdavanje medicinskih sredstava.
  • Podnosilac zahtjeva prilikom podnošenja zahtjeva za registraciju specijalizovanog maloprodajnog objekta dostavlja sljedeću dokumentaciju:

 

  • Opšta dokumentacija
  • Ispunjen odgovarajući Obrazac zahtjeva za registraciju specijalizovanog maloprodajnog objekta/izmjenu - dopunu registracije/brisanje specijalizovanog objekta iz Registra prometa na malo (obrazac možete preuzeti sa portala CInMED u dijelu Medicinska sredstva – promet na malo).
  • proceduru o prijemu, skladištenju i izdavanju medicinskih sredstava;
  • protokol/proceduru o održavanju higijene prostora i dezinfekcije prostora;
  • proceduru vezanu za održavanje temperature i postupanju u slučaju temperaturnih odstupanja u skladišnom prostoru specijalizovanog maloprodajnog objekta (ako se u objektu prometuju medicinska sredstva koja nemaju uslove određene od strane proizvođača u pogledu temperature i vlažnosti vazduha, predmetna procedura nije potrebna);
  • proceduru o preduzimanju odgovarajućih radnji u postupku povlačenja medicinskih sredstava sa tržišta,
  • proceduru o prijavi sumnji na falsifikovano medicinsko sredstvo ili defekt kvaliteta medicinskog sredstva;
  • Dokaze o ispunjavanju uslova u pogledu kadra:
  • Odgovorno lice (dokazi o obrazovanju i radnom iskustvu, ugovor o radu sa punim radnim vremenom, potvrdu od Poreske uprave o registraciji zaposlenog za PIO i zdravstveno osiguranje, vjenčani list za zaposlene koji su promijenili prezime, odluka o imenovanju odgovorne osobe);
  • Druga zaposlena lica (dokaz o obrazovanju, ugovor o radu, potvrdu od Poreske uprave o registraciji zaposlenog za PIO i zdravstveno osiguranje);
  • Dokaze o ispunjenosti uslova u pogledu prostora:
  • elaborat o ispunjenosti minimalno-tehničkih i građevinskih uslova u prostoru za obavljanje djelatnosti sa skicom prostora i legendom prostorija sa označenim mjerama;
  • sanitarnu saglasnost za obavljanje djelatnosti;
  • dokaz o vlasništvu, zakupu ili drugom načinu raspolaganja poslovnim prostorom;
  • Dokaze o ispunjavanju uslova u pogledu opreme:

Specijalizovani maloprodajni objekat treba da ima odgovarajuću opremu, i to:

  • za smještaj i čuvanje medicinskih sredstava, u skladu sa uslovima čuvanja određenim od strane proizvođača – ukoliko se u objektu prometuju medicinska sredstva za koja su određeni uslovi u pogledu temperature i vlažnosti vazduha, dostavljaju se uvjerenja o kalibraciji opreme koja služi za mjerenje temperature i relativne vlažnosti vazduha;
  • za prodaju i izdavanje medicinskih sredstava – dokaz o postojanju (fotografije) polica i stolova na kojima se vrši skladištenje medicinskih sredstava odnosno prijem i otprema istih;
  • dokaz o načinu vođenja evidencije o vrsti i količini prodatih medicinskih sredstava u Crnoj Gori, po pojedinačnim pakovanjima – dokaz o postojanju informacionog sistema;
  • Spisak medicinskih sredstava ili grupe medicinskih sredstava za čiji se promet na malo dozvola traži
  • Drugu dokumentaciju kojom se dokazuje ispunjenost uslova propisanih Zakonom ipodzakonskim propisima donijetim za njegovo sprovođenje, na zahtjev Instituta

Posebni uslovi za kvalifikacije

  • diploma o završenom odgovarajućem fakultetu (medicinskom, stomatološkom, farmaceutskom, veterinarskom, tehnološkom, elektrotehničkom, mašinskom ili drugom odgovarajućem fakultetu u zavisnosti od klase rizika medicinskog sredstva čiji se promet na malo vrši) ili srednjem nivou obrazovanja u odgovarajućoj oblasti  u zavisnosti od namjene medicinskog sredstva
  • ugovor o radu sa punim radnim vremenom
  • potvrda iz Poreske uprave o prijavi na osiguranje iz radnog odnosa
  • dozvola za boravak i rad za odgovorno lice (primjenljivo samo za strance)
  • izvod iz matičnog registra vjenčanih (ukoliko je primjenljivo)
  • dokaz o radnom iskustvu (kopija radne knjižice i CV)
  • izjavu podnosioca zahtjeva o stalnoj dostupnosti (24 sata) odgovornog lica sa navedenim kontakt podacima (mobilni telefon, mejl)

Naknade

Izdavanje dozvole za promet medicinskih sredstava na malo (rješenje o registraciji specijalizovanog maloprodajnog objekta): 1000e
Sanitarna saglasnost: 36e

Hipotekarna banka
IBAN: ME25520420000000072389
Poziv na broj: broj fakture ili broj predmeta nakon izdavanja fakture
Svrha: uplata naknade
Korisnik: INSTITUT ZA LJEKOVE I MED. SREDSTVA BULEVAR IVANA CRNOJEVICA 64A –PODGORICA

NLB banka
IBAN: ME25530005030006098394
Poziv na broj: broj fakture ili broj predmeta nakon izdavanja fakture
Svrha: uplata naknade
Korisnik: INSTITUT ZA LJEKOVE I MEDICINSKA SREDSTVA

Nadležni organi

Institut za ljekove i medicinska sredstva Crne Gore
Bulevar Ivana Crnojevića 64a, Podgorica
+382 (20) 310 280
+382 (20) 310 281
+382 (20) 310 580
info@cinmed.me
uros.labudovic@cinmed.me

Mail za slanje dokumentacije:

pisarnica@cinmed.me

Relevantni propisi

Zakon o medicinskim sredstvima ("Službeni list CG", broj 24/19),

Pravilnik o bližim uslovima i načinu utvrđivanja ispunjenosti uslova za promet medicinskih sredstava na malo ("Službeni list CG", br. 57/22 i 126/22)

Pravni ljekovi

Mogućnost tužbe u roku od 30 dana Upravnom sudu, Svetog Petra Cetinjskog 130, Podgorica.